Redenen waarom Google Adwords campagnes falen
Met Google Adwords wordt het vrij eenvoudig om bezoekers naar je website te krijgen. Maar dat betekent niet gelijk dat je ook succes boekt. Uiteindelijk draait het om conversie. Er zijn genoeg voorbeelden van websites die ontzettend veel bezoekers binnen krijgen via Google Adwords, maar hier weinig voor terug krijgen. In dit artikel behandelen we mogelijke redenen hiervoor.
Gebrek aan onderzoek
De meeste Google Adwords campagnes falen door een gebrek aan onderzoek. Voordat je van start gaat, wat de eerste fase voor iedere marketing campagne zou moeten zijn, is het belangrijk dat je onderzoek doet naar jouw doelgroep. Zo kan het zijn dat jouw doelgroep niet op het internet te vinden is of dat ze de producten / diensten die jij verkoopt niet via het internet aanschaffen.
Daarnaast spelen de gekozen zoekwoorden een belangrijke rol. Wanneer je voor de verkeerde zoekwoorden kiest, zullen de bezoekers niet relevant voor jou zijn. Gelukkig kun je de zoekvolume per zoekwoord bekijken wanneer je je aanmeldt voor Google Adwords. Dit maakt het makkelijker om de juiste zoekwoorden voor jouw website te bepalen.
Tot slot zal je moeten weten wat van prijs jouw doelgroep bereidt is om te betalen voor de dienst of product die je levert. Wanneer je een te hoge prijs hanteert, zal je zien dat veel bezoekers de website snel weer zullen verlaten. Zoals je hier boven kunt lezen, spelen meerdere factoren een rol bij falende Google Adwords campagnes. Daarbij moet je er rekening mee houden dat je nooit vanaf het begin goed kunt presteren. In het begin zal je vooral moeten kijken wat werkt en wat niet werkt en verschillende dingen moeten uitproberen.
De landingspagina is niet goed ingericht
Tot slot komt het vaak voor dat de landingspagina niet goed ingericht is. Kleine aanpassingen kunnen een groot verschil maken. De bouncepercentage (het aantal bezoekers dat jouw website direct verlaat) speelt hierbij een belangrijke rol. Ook bij de landingspagina is het belangrijk om verschillende dingen uit te proberen om erachter te komen wat wel en niet werkt.
Je kunt er voor kiezen om de Google Adwords campagne uit te besteden. Dit scheelt je een hoop tijd en energie die je weer in andere zaken kunt steken. Wanneer je er voor kiest om Google Adwords uit te besteden wordt de kans op succes groter. Voor meer informatie neem je een kijkje op Google Marketing University. Via deze website kun je meer informatie inwinnen over Google Adwords.