Live Chat uitbesteden
Blog

Hoe slimme websitecowboy omgaat met klantenservice

Wij van WebsiteCowboy zijn niet alleen gek op blogs. Regelmatig verdiepen we ons in alles wat te maken heeft met de online wereld. Van het beheren van social media accounts en het opbouwen van een website tot aan het optimaliseren van bijvoorbeeld de klantenservice. Ons credo is dan ook dat je nooit te oud bent om iets nieuws te leren. Naast kennis opdoen, delen wij dit natuurlijk vervolgens graag met jullie. Vandaag gaan we dieper induiken in de wereld van de klantenservice. Wij geven vandaag antwoord op de vraag hoe een slimme websitecowboy omgaat met de klantenservice.

Goede service voor meer conversies

In de retailwereld wordt altijd “de klant is koning” gezegd. Dat is tot op zekere hoogte een ijzersterke stelling. Je moet er alleen niet voor zorgen dat op een gegeven moment de klant de baas is. Wat er eigenlijk bedoeld wordt met deze stelling, is dat een tevreden klant erg belangrijk is. Wanneer je als bedrijf goede service levert, dan zal dit op den duur leiden tot meer conversies. Dat geldt voor zowel de offline als de online wereld. Het kan online zelfs veel makkelijker zijn om goede service te leveren. Er zijn namelijk allerlei handige tools die je eenvoudig kunt installeren op je website.

Direct contact om te helpen

Zo kwamen wij als slimme websitecowboys al gauw uit bij een tool dat ‘Live Chat’ heet. Door middel van deze chatfunctie kunnen bezoekers direct een vraag stellen waar zij mee zitten. Vervolgens reageert een medewerker. De bezoeker krijgt een duidelijk antwoord en gelijk verder. Zoals jij je kunt voorstellen kan zo’n goede en snelle service dankzij Live Chat al snel leiden tot meer conversies. Dat is echter nog niet de manier hoe een slimme websitecowboy omgaat met de klantenservice.

Uitbesteden van Live Chat

Je kunt namelijk die ontzettend handige tool ook uitbesteden aan een derde partij. Live Chat uitbesteden is eenvoudig, zorgt voor een betere service én je bent bijna altijd bereikbaar. Een slimme websitecowboy zou dus met andere woorden Live Chat uitbesteden. Op die manier heb jezelf namelijk zo min mogelijk te maken met de klantenservice. Tegelijkertijd weet je dat er een deskundig persoon aan de andere kant zit. Wanneer je kiest voor Live Chat uitbesteden, dan ga je namelijk in zee met een zeer professionele partij. De kans bestaat dat Live Chat uitbesteden zelfs de verstandige optie is. Zeker wanneer je zelf weinig tot geen personeel in dienst heb met de nodige kennis om dit op zich te nemen.

Geef een reactie