Slim adverteren door AdWords te laten beheren
Veel kleinere ondernemers die Google AdWords gebruiken hebben dit in eigen beheer. Maar meestal kun je meer rendement behalen door het beheer van je AdWords account uit handen te geven aan een professional. Die keuze zul je zelf moeten maken, want het brengt ook extra kosten met zich mee. Maar een AdWords expert levert meer op dan hij kost. In dit blog lees je drie redenen waarom jij jouw AdWords campagne zou moeten uitbesteden.
AdWords uitbesteden aan een expert levert meer op dan het kost
Niemand werkt voor niets. Dat doe je zelf ook niet. Daarom zal een AdWords specialist altijd een factuur sturen voor het werk dat hij heeft gedaan. Maar hij is niet zomaar een specialist, dus hij kan echt wat voor je betekenen. Een goede en gecertificeerde AdWords professional levert meer op dan hij bij jou in rekening brengt. Al was het maar omdat je zelf niet alle ins en outs van het advertentieprogramma kunt weten. Een specialist volgt regelmatig trainingen zodat de kennis actueel blijft. Hierdoor zal de expert ook weten hoe je meer rendement uit je campagne kunt halen en hoe je jouw campagne kunt beoordelen. Dit is echt de belangrijkste reden waarom een expert jouw AdWords zou moeten beheren.
AdWords is niet jouw core business
Je bent zelf hoogstwaarschijnlijk niet werkzaam in de digitale marketing. AdWords is daarom enkel een kanaal waarmee je leads en klanten wilt binnenhalen. En zodra deze zich melden ga jij producten of diensten aan ze leveren. Dat is je core business, en als het goed is wil je het liefst de hele dag bezig zijn met jouw klanten. Daar verdien je immers je brood mee. Dat is ook een reden om niet zelf met je AdWords bezig te zijn. Want de tijd die je daar aan besteed gaat af van de tijd die je voor je klanten bezig bent. Het zijn dan ook dure uren die je aan de advertenties kwijt bent. Niet doen dus.
Je doet jezelf te kort door je eigen AdWords campagne te beheren
Waarschijnlijk ben je niet erg thuis in AdWords, ookal denk je van wel. Het programma heeft zo ontzettend veel mogelijkheden dat je die niet allemaal kunt kennen. En een specialist kent die wel. Hij weet dan ook waar een campagne aan moet voldoen, wat een gangbaar budget is, hoe je kunt besparen op kliks, welke zoekwoorden goed renderen en welke niet en natuurlijk op welke pagina je de bezoekers moet laten landen. Daarom is het verstandig om dit eens met een expert te bespreken om te kijken wat hij of zij voor je kan betekenen.